Telefoonaanname service en outbound callcenter voor iedere organisatie

De telefoon rinkelt, je neemt deze aan, je hoort de klant aan en bied dan een oplossing of een zo passend mogelijk antwoord. Dat klinkt natuurlijk ontzettend eenvoudig, maar in werkelijkheid zit dat allemaal net even iets ingewikkelder in elkaar. In het verleden was het voeren van klantcontact een relatief simpele taak waarbij er niet veel werd verwacht. Echter is dit in de loop der jaren veranderd en wordt er steeds meer verwacht van de medewerkers die de telefoon aannemen. Dat heeft onder andere te maken met een uitbreiding van takenpakketten en klanten die steeds mondiger worden en beter weten wat hun rechten en plichten zijn. Op die manier verloopt het contact met bedrijven soms moeizamer dan voorheen. Telefonisten moeten tegenwoordig sterk in hun schoenen staan en over veel verschillende vaardigheden beslissen. Daarom zijn ze dus ook wat lastiger te vinden op de huidige arbeidsmarkt. Je kunt deze taken tegenwoordig dan ook prima uitbesteden door gebruik te maken van een telefoonaanname service. Je bent dan verzekerd van een poule professionele telefonisten die jouw gesprekken kunnen aannemen en de bijbehorende vragen en procedures kunnen uitleggen en beantwoorden. Met een handig dashboard kun je zelf ook nog eens zien hoeveel klantcontacten er zijn geweest en wat dan de meest gestelde vragen waren.

Outbound call center

Het versterken van je netwerk en het uitbreiden van je relaties is een essentieel onderdeel van iedere bedrijfsvoering. Zonder klanten heb je natuurlijk ook geen zaken te doen. Vele bedrijven en instanties kiezen er dan ook voor om een team te vormen dat hiervoor kan zorgen. Dit is specialistisch werk en in de huidige arbeidsmarkt zijn hier maar weinig mensen voor te krijgen. Het kan daarom enorm handig zijn om dit uit te besteden aan een outbound call center. Deze kunnen het salesgedeelte voor hun rekening nemen en potentiële klanten contacten om hen ervan te overtuigen om voor jouw product of dienst te kiezen. Je betaalt dan niet de medewerkers qua salaris, maar je betaald per klantcontact plus een maandelijkse bijdrage. Zo kun je ook nog eens de kosten goed overzien en bepalen tot hoeveel contacten er gebeld kunnen worden. Door gezamenlijk te evalueren kun je ook nog eens tot een passende strategie komen die perfect bij je organisatie past

Vele voordelen

Door gebruik te maken van een externe partner die je helpt met al je telefoonservices, kies je voor vele voordelen die dit met zich meebrengt. Denk aan een flexibel contract en dagelijkse opzegbaarheid, maar ook aan professionele telefonisten die het werk in meerdere talen kunnen uitvoeren en waarbij je een dashboard tot je beschikking hebt waarin je alle informatie makkelijk kunt opvragen! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *